EU

EU

marți, 24 martie 2015

VERBUL



211. Infinitivele verbelor se formeaza cu particula to, exemple:

To eat - a manca
To sleep - a dormi
To think - a gandi
To read - a citi
To talk - a vorbi
To drink - a bea


212. Exceptii can, may, must, shall, will, ought to care nu primesc particula to
Ele se numesc verbe modale.si sunt o categorie aparte de verbe

Un exemplu cand se folosesc verbele modale este urmatorul:

May I come? - Am voie sa vin?
Must I come? - Trebuie sa vin?


213. De asemenea verbele se impart in regulate si neregulate.
Verbele neregulate isi schimba radacina la anumite timpuri, si ele trebuie invatate in trei variante.
Prima este verbul la infinitiv, apoi radacina pt past tense si apoi radacina pt toate timpurile numite perfecte.
Exemplu:

to be - was - been


214. Verbe auxiliare
To be - a fi
To have - a avea
To do - a face
Aceste verbe pe langa sensurile de mai sus construiesc timpuri compuse
(asa cum a avea in romana formeaza de exemplu am alergat care nu inseamna ca: eu posed un alergat, cum ai zice am mere, adica am isi pierde sensul cunoscut)


215. To be - a fi
I am - Eu sunt
You are - Tu esti
He is - El este
She is - Ea este
We are - Noi suntem
You are - Voi sunteti
They are - Ei sunt


216. To have - a avea
I have - Eu am
You have - Tu ai
He has - El are
She has - Ea are
We have - Noi avem
You have - Voi aveti
They have - Ei au


217. To do - a face
I do - Eu fac
You do - Tu faci
He does - El face
She does - Ea face
We do - Noi facem
You do - Voi faceti
They do - Ei fac


218. Verbele nu au in engleza timpuri corespunzatoare celor din limba romana.
In engleza trebuie precizat daca o actiune e in desfasurare la un anumit moment prezent trecut, viitor sau daca exista fara sa fie in desfasurare.
De exemplu daca cineva iti spune: Lucrez la un proiect.
Ce inseamna? Ca lucreaza in fiecare zi un timp la acel proiect?
Ca lucreaza acum dar a facut o pauza, poate l-ai intrerupt tu?


219. I work - Eu lucrez.
I work on a project - Lucrez la un proiect.
Poate fi un raspuns la intrebarea Cu ce te ocupi?
I work on a project, everyday - Lucrez la un proiect zi de zi
Poate fi o afirmatie.
Acest timp se numeste Present Tense.


220. I am working

Daca actiunea a inceput si e in desfasurare fara sa fie insa ceva intrat in rutina, adica va avea un final se zice I am working Acest timp se numeste Present Continuous Dupa cum vom vedea nu orice verb accepta acest timp
I am eating now - Mananc acum. I eat at this time everyday - Mananc la aceasta ora in fiecare zi.

221. Insa si acest mod de exprimare lasa loc pentru confuzie
I am working on a project inseamna fie ca lucrez la un proiect in clipa asta, fie ca am un proiect mare la care lucrez de mai mult timp, dar care nu e munca mea obisnuita.
De aceea daca acum lucrezi, e bine sa se precizeze I am worknig on a project (right) now - ...chiar acum. Desi chiar si aceasta exprimare lasa loc pentru neintelegeri.


222. To talk - a vorbi
Present tense este:
I talk - Eu vorbesc
You talk - Tu vorbesti
He talks - El votbste
She talks - Ea vorbeste
It talks - Impersonal vorbeste
We talk - Noi vorbim
You talk - Voi vorbiti
They talk - Ei vorbesc


223. Modul de formare al lui Present Tense
pt toate verbele cu exceptia celor auxiliare este urmatorul
Se ia forma verbului la infinitivul scurt (fara to) care se pune la toate persoanele.
La persoana a treia sigular se adauga s
To walk - a merge pe jos
I walk to school and he walks too - Eu merg pe jos la scoala si el merge tot pe jos


224. To eat - a manca
Present continuous e urmatorul
I am eating
You are eating
He is eating
She is eating
We are eating
You are eating
They are eating


225. Modul de formare al lui Present Continuous
pentru toate verbele care primesc acest timp.

Se foloseste prezentul verbul auxiliar to be si se adauga forma de infinitiv scurt (fara to) a verbului de conjugat la care se adauga terminatia ing.
Shh, people are reading in here! - Shh, citesc oameni aici!
He is talking on the phone - El vorbeste la telefon


226. I am - I'm
Verbul to be la prezent se foloseste foarte mult (inclusiv ca auxiliar) intr-o forma contractata

I am - I'm
You are - You're
He is - He's
We are - We're
You are - You're
They are - They're
I'm a lion tamer - Sunt imblanzitor de lei
I'm Romanian - Sunt roman(ca)
dar si
I'm playing the piano - Cant la pian
They're singing my favorite song - Ei canta cantecul meu favorit


227. Verbele care nu au forma continua se numesc verbe statice.
Ele sunt verbe care nu sunt verbe de actiune.
De exemplu: to be, to belong, to love, to hate, to like, to know, to understand.

De exemplu nu se poate zice ca inteleg ceva acum dar stiu ca peste un timp n-am sa mai inteleg acel lucru.


228. Sunt si verbe care in mod normal nu admit forma continua
dar in anumite cazuri admit
. to see - a vedea
I see an elephant si nu I am seeing an elephant.
dar se spune
I am seeing somebody - Ma vad cu cineva
I am seeing a doctor - Ma duc la un tratament mai lung la doctor


229. To have - a avea
ca verb posesiv nu admite forma continua
I am having a car nu e corect
dar
I am having lunch este.


230. To hear - a auzi
to imagine - a-si imagina
nu au forma continua.
I hear a bell. - Aud un clopot
dar
You're hearing things sau
You're imagining things.
Inseamna ca auzi sau iti imaginezi lucruri care nu sunt adevarate


231. to think - a gandi, a crede (mai rar)
To think cu sensul de a gandi are forma continua.
Dar in sensul de a crede nu are
I am thinking about you. - Ma gandesc la tine
I think you are wrong. - Cred ca nu ai dreptate.


232. Vorbitorii nativi de limba engleza cateodata fac jocuri de cuvinte in care regulile gramaticale pot fi incalcate.
Aceste abateri insa nu pot fi create decat de nativi, ceilalti oameni trebuie sa respecte regulile de gramatica, daca vor sa fie siguri ca nu gresesc sau ca ceilalti nu le vad inventiile lingvistice doar ca pe niste greseli.
Un exemplu Verbul to love nu accepta present continuous (dar reclama lui McDonalds: I'm loving it! ar dovedi contrariul)
Reclama vrea sa zica probabil ca I am loving it chiar acum,
in fiecare minut al vietii mele (de preferinta cu un hamburger in mana)


233. Present Tense se foloseste:
1. Atunci cand actiunea e in derulare pe termen nelimitat (chiar daca pe termen nelimitat ea nu se intampla niciodata vezi mai jos)
I sometimes, talk to my cousin on the phone - Cateodata vorbesc cu varul meu (verisoara mea) la telefon
I see my sister everyday - O vad oe sora mea zilnic
I only see my cousin on weekends - Il vad pe varul meu numai in weekend
I never see my uncle - Nu-l vad niciodata pe unchiul meu


234. Present Tense se foloseste:
2. Atunci cand ni se prezinta un adevar absolut

The sun heats the earth - Soarele incalzeste pamantul
We breathe oxygen - Noi respiram oxigen
At night, dogs bark at the moon - Noaptea cainii latra la luna


235. Present Tense se foloseste:
3. Ca viitor
The train arrives at nine - Trenul soseste la 9
I leave in an hour - Plec intr-o ora


236. Present Tense se foloseste:
4. Dupa: after (dupa), before (inainte), when (cand), as soon as (deindata ce), while (in timp ce) daca reprezinta o actiune viitoare
Aceata regula e valabila si cu Timpul Prezent din romaneste
When I grow up, I'll be rich and famous. - Cand ma fac mare voi fi bogat si celebru.
I will tell her as soon as I see her. - Am sa-i spun de indata ce o vad



237. Present Continuous se foloseste:
1.Cand reprezinta o actiune care se desfasoara in prezent si care are o perioada limitata de desfasurare.
I am reading Gone with the wind - Citesc Pe aripile vantului
They are watching TV. - Ei se uita la televizor


238. Present Continuous se foloseste:
2.Verbul descrie o actiune generala dar simultana cu alta actiune:
I always get to the bus station when the bus is leaving. - Totdeauna ajung in statie cand pleaca autobuzul


239. Past Tense al verbului to talk - a vorbi e:
I talked - Eu am vorbit
You talked - Tu ai vorbit
He talked - El a vorbit
She talked - Ea a vorbit
We talked - Noi am vorbit
You talked - Voi ati vorbit
They talked - Ei, Ele au vorbit


240. Modul de formare al lui Past Tense
Pentru toate verbele regulate este prin adaugarea terminatiei ed infinitivului scurt (fara to) al verbului.

to watch - a privi
I watched the storm approach - Am privit furtuna apropiindu-se
to dance - a dansa
They danced all night - Ei au dansat toata noaptea


241. Past Tense pentru verbele neregulate se formeaza in modul urmator:
Se ia din lista a doua forma a verbului si se foloseste la toate peroanele:
De exemplu pentru to eat - a manca forma a doua e ate.
I ate - Eu am mancat
You ate - Tu ai mancat
He ate - El a mancat
She ate - Ea a mancat
We ate - Noi am mancat
You ate - Voi ati mancat
They ate - Ei, Ele au mancat


242. Verbul to be - a fi are forma la Past Tense was
Totusi acest verb este singurul care nu respecta regula.
Conjugarea o vedeti mai jos.
I was - Eu am fost
You were - Tu ai fost
He was - El a fost
She was - Ea a fost
We were - Noi am fost
You were - Voi ati fost
They were - Ei, Ele au fost


243. Verbul to have - a avea are forma la Past Tense had:
I had - Eu am avut
You had - Tu ai avut
He had - El a avut
She had - Ea a avut
We had - Noi am avut
You had - Voi ati avut
They had - Ei, Ele au avut


244. Verbul to do - a face are forma la Past Tense did:
I did - Eu am facut
You did - Tu ai facut
He did - El a facut
She did - Ea a facut
We did - Noi am facut
You did - Voi ati facut
They did - Ei, Ele au facut


245. Past Tense reprezinta o actiune care s-a desfasurat in trecut si s-a terminat.
I rang the doorbell until he answered. Am sunat - Am sunat, pana cand el mi-a deschis.
Am sunat dar nu mai sun, el a raspuns si mi-a deschis.
I walked a lot yesterday - Ieri am mers mult pe jos.

246. Past Tense
E timpul folosit in povestiri
Apelati la el daca actiunea e la trecut si aveti indoieli ce timp sa folositi.
Jack and Jill went up the hill
To fetch a pail of water
Jack fell down and broke his crown
And Jill came tumbling after

Jack si cu Jill au urcat pe deal
Sa aduca o galeata de apa
Jack a cazut si si-a spart capul
Iar Jill a venit rostogolindu-se in urma lui


247. Present Perfect al verbului to talk - a vorbi e:

I have talked - Eu am vorbit
You have talked - Tu ai vorbit
He has talked - El a vorbit
She has talked - Ea a vorbit
We have talked - Noi am vorbit
You have talked - Voi ati vorbit
They have talked - Ei, Ele au vorbit


248. Modul de formare al lui Present Perfect pentru toate verbele regulate.
Se foloseste prezentul verbului auxiliar to have
si se adauga forma de infinitiv scurt (fara to) a verbului de conjugat la care se adauga terminatia ed.
I have finished the paper for my History class - Am terminat lucrarea. You have won the race


249. Verbul to have a avea e de multe ori deasemeni contractat ca si verbul to be.
Spre deosebire de acest verb insa care poate fi contractat si ca verb de sine statator, to have se contracta aproape numai in cazurile cand e verb auxiliar
I have a dog - Am un caine, nu se contracta.
I have - I've
You have - You've
He has - He's
We have - We've
You have - You've
They have - They've


250. Present Perfect pentru verbele neregulate se formeaza in modul urmator:
Se ia din lista a treia forma a verbului si se foloseste la toate peroanele:
De exemplu pentru to eat - a manca forma a treia e eaten.
I've eaten - Eu am mancat
You've eaten - Tu ai mancat
He's eaten - El a mancat
She's eaten - Ea a mancat
We've eaten - Noi am mancat
You've eaten - Voi ati mancat
They've eaten - Ei, Ele au mancat


251. Present Perfect se foloseste:
1. Cand exprimam o actiune inceputa anterior momentului prezent si care are consecinte in prezent.
Aceste consecinte nu sunt neaparat exprimate
De exemplu: Am mancat (deci nu mi-e foame).
No, thank you, I have eaten - Nu multumesc am mancat


252. Present Perfect se foloseste:
2.Daca actiunea din trecut e inca in desfasurare sau daca efectul ei se vede in prezent.
I have painted the house blue - Am vopsit casa in albastru
I have graduated from university last year - Am absolvit facultatea anul trecut.


253. Present Perfect se foloseste:
3.Daca verbul e insotit de un adverb often (mereu), sometimes (cateodata), never (niciodata) etc.
In aceste cazuri adverbul se pune de regula intre auxiliar si verbul respectiv.
I have never been to Oslo - Nu am fost niciodata la Oslo -
She has always helped me.- Ea totdeauna ea m-a ajutat


254. Si pentru Present Perfect exista multe exceptii: 1. Americanii folosesc mult Past Tense in locul lui Present Perfec
2. In mod frecvent adverbul nu va fi intre auxiliar si verb.
1. Past Tense in loc de Present Perfect:
I never saw a purple cow
I never hope to see one
But I can tell you anyhow
I'd rather see than be one

Nu am vazut niciodata o vaca mov
Sper nici sa nu vad vreodata
Dar pot sa va spun cu siguranta
Ca prefer sa vad decat sa fiu

2. Adverb in afara locului sau:
Never have I seen you looking so lovely - Niciodata nu te-am vazut aratand mai incantatoare.- apare de exemplu in cantecul Lady in Red.
Observati ca in acest caz, cand adverbul e in afara, se inverseaza I cu have.


255. Past Continuous al verbului to talk - a vorbi e:
I was talking - Eu vorbeam
You were talking - Tu vorbeai
He was talking - El vorbea
She was talking - Ea vorbea
We were talking - Noi vorbeam
You were talking - Voi vorbeati
They were talking - Ei, Ele vorbeau


256. Modul de formare al lui Past Continuous Pentru toate verbele si regulate si neregulate timpul se formeaza prin conjugarea la past tense a verbului auxiliar to be si adaugarea terminatiei ing infinitivului scurt (fara to) al verbului.
I was writing him a letter when he knocked on my door - Ii scriam o scrisoare cand mi-a batut la usa
He was sleeping when the earthquake started - El dormea cand a inceput cutremurul


257. Past Continuous se refera la:
Un eveniment in derulare la un moment in trecut care se petrece simultan cu un alt eveniment.
De multe ori acest timp e echivalent cu imperfectul din limba romana
(mancam) - Atunci cand verbul exprima o actiune in trecut care a fost intrerupta de altceva.
I was eating when the lights went off -Mancam cand s-a intrerupt lumina.


258. Past Perfect al verbului to talk - a vorbi e:
I had talked - Eu vorbisem
You had talked - Tu vorbisesi
He had talked - El vorbise
She had talked - Ea vorbiseram
We had talked - Noi vorbiserati
You had talked - Voi vorbeati
They had talked - Ei, Ele vorbisera


259. Modul de formare al lui Past Perfect
Se foloseste Past Tense al verbului auxiliar to have si se adauga forma de infinitiv scurt (fara to) a verbului de conjugat la care se adauga terminatia ed. (forma a treia pentru verbe neregulate)
I had heard of him even as a child - Auzisem de el chiar si cand eram copil


260. Past Perfect pentru verbele neregulate se formeaza in modul urmator
Se ia din lista a treia forma a verbului si se foloseste la toate peroanele.
I had eaten - Eu mancasem
You had eaten - Tu mancasesi
He had eaten - El mancase
She had eaten - Ea mancase
We had eaten - Noi mancaseram
You had eaten - Voi mancaserati
They had eaten - Ei, Ele nancasera


261. La Past Perfect verbul reprezinta o actiune inceputa, anterioara unui moment trecut sau anterioara unei actiuni trecute.
I had learned to play the piano before I started violin lessons. - Invatasem sa cant la pian inainte sa incep lectiile de vioara.


262. De multe ori Past Perfect e echivalent cu mai mult ca perfectul din limba romana (invatasem).
Anume atunci cand verbul este o actiune ce s-a terminat in trecut fata de momentul/actiunea tot trecuta la care se raporteaza.
I had eaten the desert that is why I did not want the soup - Eu mancasem desertul de aceea nu am mai vrut supa.


263. Future Tense (Viitorul) verbului to talk - a vorbi este:
I will talk - Eu voi vorbi
You will talk - Tu vei vorbi
He will talk - El va vorbi
She will talk - Ea va vorbi
We will talk - Noi vom vorbi
You will talk - Voi veti vorbi
They will talk - Ei, Ele vor vorbi


264. Modul de formare al lui Future Tense
Se foloseste forma will provenita de la verbul auxiliar to br si se adauga forma de infinitiv scurt (fara to) a verbului de conjugat.
I will tell the truth, he said. - Voi spune adevarul, a spus el
Today, I will go by bus. - Astazi, ma duc cu autobuzul
The party will be great! - Petrecerea va fi grozava!


265. Future Tense reprezinta o actiune viitoare nelimitata in timp.
I will be an engineer. - Voi fi inginer I will have a big house - Voi avea o casa mare
I will do what I promised - Voi face ce am promis


266. Pe langa auxiliarul de departe cel mai folosit de la to be, anume will
Exista si shall care atunci cand e folosit deobicei implica o promisiune a infaptuirii actiunii respective, in engleza americana se foloseste foarte rar.

I shall keep my promise, I shall learn to ride a bike. - Imi voi tine promisiunea, voi invata sa merg pe bicicleta


267. O alta forma a timpului viitor in engleza americana se formeaza cu am going to.
I am going to eat - I will eat
You are going to eat
He is going to eat
She is going to eat
We are going to eat
Yo are going to eat
They are going to eat


268. Future Continuousal verbului to talk - a vorbi e:
I will be talking
You will be talking
He will be talking
She will be talking
We will be talking
You will be talking
They will be talking


269. Modul de formare al lui Future Continuous
pentru toate verbele regulate si neregulate este de folosire a lui will be urmat de infinitivul scurt al verbului la care se adauga terminatia ing
She'll be coming round the mountain when she comes - Ea va veni in jurul muntelui atunci cand va veni.


270. Future Continuous
se foloseste atunci cand verbul reprezinta o actiune in derulare la un moment dat in viitor
Tonight, at 10, I will be grading papers. - Diseara, la 10, eu voi corecta lucrari


271. Future Perfect al verbului to talk - a vorbi e:
I will have talked - Eu voi fi vorbit
You will have talked - Tu vei fi vorbit
He will have talked - El va fi vorbit
She will have talked - Ea va fi vorbit
We will have talked - Noi vom fi vorbit
You will have talked - Voi veti fi vorbit
They will have talked - Ei, Ele vor fi vorbit


272. Modul de formare al lui Future Perfect
Se foloseste will have si se adauga forma de infinitiv scurt a verbului de conjugat la care se adauga terminatia ed.
They will have gathered the harvest by the time autumn comes - Ei vor fi strans recolta pana la venirea toamnei.


273. Future Perfect pentru verbele neregulate
Se formeaza in modul urmator Se ia din lista a treia forma a verbului si se foloseste la toate peroanele in locul infinitivului scurt.
eat - ate - eaten unde eat = a manca
I wil have eaten - Eu voi fi mancat
You wil have eaten - Tu vei fi mancat
He wil have eaten - El va fi mancat
She wil have eaten - Ea va fi mancat
We wil have eaten - Noi vom fi mancat
You wil have eaten - Voi veti fi mancat
They wil have eaten - Ei, Ele vor fi mancat


274. Future Perfect exprima o actiune din viitor care se va petrece inaintea altei actiuni din viitor.
Este echivalentul lui voi fi facut, din romaneste.
By the time the mustard comes, the kids will have eaten the stake. - Pana vine mustarul, copiii vor fi mancat friptura


275. Present Perfect Continuous al verbului to talk - a vorbi e:
I have been talking
You have been talking
He has been talking
She has been talking
We have been talking
You have been talking
They have been talking


276. Modul de formare al lui Present Perfect Continuous pentru toate verbele regulate:si neregulate:
Se foloseste verbul auxiliar to have care se conjuga la present la fiecare persoana.
Se adauga la toate persoanele been care este forma a treia a verbului auxiliar to be
Se adauga infinitivul scurt al verbului folosit la care se adauga terminatia ing
I have been waiting by the phone since 10 a.m - Am asteptat langa telefon de la 10 dimineata.


277. Prezentul Perfect Continuu se foloseste atunci cand verbul reprezinta o actiune care s-a desfasurat pana acum, si va continua probabil si in viitor
I've been working on the railroad all live long day - Am muncit la calea ferata cat e ziua de lunga


278. Trecutul Perfect Continuu al verbului to talk - a vorbi este:
I had been talking
You had been talking
He had been talking
She had been talking
We had been talking
You had been talking
They had been talking


279. Modul de formare al lui Past Perfect Continuous pentru toate verbele regulate:si neregulate:
Se foloseste verbul auxiliar to have care se conjuga la Past Tense la fiecare persoana.
Se adauga la toate persoanele been care este forma a treia a verbului auxiliar to be
Se adauga infinitivul scurt al verbului folosit la care se adauga terminatia ing
I had been washing my car when it started raining - Imi spalam masina cand a inceput ploaia


280. Past Perfect Continuous reprezinta o actiune in curs pana la un moment dat trecut cand a fost oprita de o alta actiune a carui urmari continua si azi.
He had been eating from the chocolate, before you told him it contained peanuts - Manca din ciocolata inainte sa-i spui ca ea contine alune americane.


281. Future Perfect Continuous al verbului to talk - a vorbi e:
I will have been talking - Eu voi fi vorbit
You will have been talking - Tu vei fi vorbit
He will have been talking - El va fi vorbit
She will have been talking - Ea va fi vorbit
We will have been talking - Noi vom fi vorbit
You will have been talking - Voi veti fi vorbit
They will have been talking - Ei, Ele vor fi vorbit


282. Modul de formare al lui Future Perfect Continuous pentru toate verbele regulate:si neregulate:
Se foloseste forma will care provine de la verbul auxiliar to be
Se foloseste infinitivul scurt have a verbului auxiliar to have
Se adauga la toate persoanele been care este forma a treia a verbului auxiliar to be
Se adauga infinitivul scurt al verbului folosit la care se adauga terminatia ing
It will have been raining for three weeks straight this Monday - Va fi plouat fara intrerupere de trei saptamani lunea asta.


283. Future Perfect Continuous reprezinta o actiune desfasurata in viitor care se intinde pe o perioada lunga de timp in trecut si implica o actiune in derulare.
At 4 o'clock that marathon runner will have been running for over five hours, but he refuses to give up. - La ora 4, acel alergator de maraton va fi alergat de 5 ore, dar el refuza sa se dea batut


284. Exista un numar de verbe care nu exprima o actiune. Aceste verbe sa numesc Linking Verbs (verbe de legatura), sunt insotite de un substantiv sau de un adjectiv
Pe romaneste ele formeaza predicatul nominal.
I am an actress - Eu sunt actrita. (sunt actrita e predicat nominal)
My neighbor seems happy - Vecinul meu pare fericit. - (pare fericit e predicat nominal)


285. In engleza urmatoarele verbe sunt totdeauna verbe de legatura si trebuie urmate de un nume predicativ:
to be - a fi
to become - a deveni
to seem - a parea
She is funny - Ea este nostima
Budgies become frightened easily - Papagalii perus devin usor speriati
It seemed like a good idea - Parea o idee buna


286. In engleza urmatoarele verbe NU sunt totdeauna verbe de legatura functia lor in propozitie depinde de context:
to appear - a aparea, a parea
to feel - a simti
to grow - a creste
to look - a privi, a cauta, a parea
to prove - a dovedi
to remain - a ramane
to smell - a mirosi
to sound - a suna
to taste - a gusta
to turn - a (se) intoarce, a deveni


287. To appear, to look si to turn au valoare de predicat nominal atunci cand au intelesul unuia din verbele care am vazut ca sunt totdeauna predicate nominale: to be, to become, to seem
Predicate nominale:
He appears tired He seems tired Pare obosit
He looks familiar He seems familiar Pare cunoscut
He turned 16. - He became 16 (nu se zice) - A implinit, (a devenit de)16 ani.

NU sunt predicate nominale
He appeared on TV - A aparut la televizor
He is looking for his watch - Isi cauta ceasul
He turned the car to face the gate - A intors masina ca sa fie cu fata spre poarta


288. Daca celelalte verbe prezentate
To feel - a simti, to grow - a creste, to prove - a dovedi, to remain - a ramane, to smell - a mirosi, to sound - a suna, to taste - a gusta
pot fi considerate sinonime cu verbul to be, atunci avem de-a face cu un predicat nominal care trebuie urmat de un adjectiv sau de un substantiv.
I feel a stong pain - Simt un mare junghi: verb de actiune
I feel tired - Ma simt obosita - Sunt obosita: verb de legatura (predicat nominal)
I grow a tree - Cresc un copac: verb de actiune
He will grow tall - El va creste inalt - El va fi inalt: verb de legatura (predicat nominal)


289. Exista cateva adjective in engleza care nu pot sta decat pe langa un verb de legatura.
Ele nu pot fi folosite pe langa substantive.
He is ill. - E bolnav.
An ill man - Nu e corect.
afraid: I am afraid - Mi-e frica
asleep: He is asleep - El doarme
alone: I am alone - Sunt singur
alive: I am alive - Sunt viu
aware: I am aware of that - Sunt constient de acest lucru
awake: It's ok, I am awake - E ok, nu dorm
content: I am content - Sunt multumit
due: The paper is due tommorow - Referatul are scadenta maine
ready: I am ready - Sunt gata
unable: I am unable to sing - Nu pot sa cant
glad: I am glad you came - Ma bucur ca ai venit
sorry: I am sorry - Imi pare rau
well: He is well - El e bine
ill: He is ill - El e bolnav
sure: I am sure - Sunt sigur


290. Toate timpurile invatate se refera la Diateza Activa, subiectul propozitiei efectueaza actiunea.
I am eating a boa constrictor - Eu mananc un sarpe boa


291. In Diateza Pasiva actiunea se face asupra subiectului
I am being eaten by a boa constrictor. - Eu sunt mancat de un sarpe boa
The clothes have been rinsed in the washing machine - Hainele au fost clatite in masina de spalat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu