EU

EU

marți, 24 martie 2015

INTREBARI SI RASPUNSURI

421. Formularea raspunsului DA/NU la intrebarile fara negatie.
Se face in functie de formularea intrebarii.
La intrebari formulate cu verbul to be, se raspunde tot prin verbul to be.
La intrebari formulate cu auxliarul to do, se raspunde tot prin to do.
La intrebari formulate cu auxliarul to have, se raspunde tot prin to have.
La intrebari formulate cu auxliarul will, se raspunde tot cu will.
Daca mai multe din aceste auxiliare apar intr-o intrebare, se raspunde cu auxiliarul inversat. (Cel din fata subiectului).

Do you play the trombone? - Canti la trombon?
Da - yes
Da cant - Yes I do (si nu yes I play)
Da cant la trombon - Yes I do play the trombone
Nu - No
Nu, nu cant - No I don't
No I don't play the trombone
Are you Romanian? - Yes, I am
Esti roman(ca) - Da, sunt.

Am I smart? - Yes, you are
Sunt destept/desteapta? - Da esti.

Are we late? - No, we are not
Am intarziat? - Nu, nu am intarziat

Did you have a good time? - Yes I did
Te-ai distrat - Da.
Do you like ships? - No, I get seasick.
Iti plac vapoarele? - Nu, am rau de mare.

Have I offended him? - Yes, you have.
L-am jignit? Da.

Had you known about this? - No, I hadn't
Stiai asta? - Nu, nu stiam

Will you be telling the teacher? - No I won't
Ii vei spune profesoarei? - Nu.


422. Formularea raspunsului DA/NU la intrebarile cu negatie.

Ca si in romaneste, la aceste intrebari este cateodata greu de raspuns clar.
Noi zicem Ba da.
In engleza nu exista ceva echivalent.
Se poate zice: Of course! - Sigur!
sau se poate repeta toata propozitia, accentuand, pentru emfaza (in cazul ca raspunsul e da), auxiliarul.


Don't you play the piano? - Nu canti la pian? Yes, I DO play the piano.
No, I do not play the piano.


423. Alte raspunsuri la intrebari

Of course - Sigur.
A little - Putin
A lot - Mult
Sort of - Intr-un fel
Not really - Nu prea
Maybe - Poate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu