EU

EU

joi, 10 aprilie 2014

Prezentul perfect simplu


I have worked - Present Perfect - Prezent Perfect

Verbul reprezinta o actiune inceputa anterioara unui moment dat prezent
1. Situatii in care Perfectul Compus (am muncit) din limba romana este echivalent cu Present Perfect al limbii engleze

  • Daca actiunea a inceput inaintea momentului prezent si e inca in desfasurare sau daca efectul ei se vede in prezent
  • I have worked all my adult life. Am muncit toata viata mea adulta (si inca mai muncesc).

  • Daca verbul e insotit de un adverb (mereu, cateodata, niciodata etc):
  • I have never worked so late before.Niciodata nu am mai lucrat atat de tarziu (pana acum).
Atentie: Fata de 1.1. exista urmatoarea diferenta:
I never work so late. inseamna: Nu lucrez atat de tarziu (ca si in romana) adica refuzi ideea pentru ca nu lucrezi niciodata atat de tarziu, pe cand I never have worked so late before inseamna ca desi nu ai mai lucrat atat de tarziu, acum lucrezi (atat de tarziu).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu